Povinné informace
Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
1. Název
Obec Benešov
2. Důvod a způsob založení
Obec Benešov vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění
pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce
1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění
pozdějších předpisů.
3. Organizační struktura
- Obec Benešov
- Zastupitelstvo
- Finanční výbor zastupitelstva
- Kontrolní výbor zastupitelstva
- Rada
- Zastupitelstvo
4. Kontaktní spojení
Telefon: 516467324
Fax: 516467324
E-mail: info@benesov-u-boskovic.cz
Web: www.benesov-u-boskovic.cz
ID Datové schránky: x6vbxsh
4.1 Kontaktní poštovní adresa
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
4.3 Úřední hodiny
Pondělí 8:00 – 11:00 12:30 – 17:00
Středa 8:00 – 11:00 12:30 – 17:00
4.4 Telefonní čísla
516467324
4.5 Adresa internetové stránky
4.6 Adresa podatelny
4.7 Elektronická adresa podatelny
4.8 Datová schránka
ID Datové schránky: x6vbxsh
5. Případné platby lze poukázat
1888305329/0800 (Česká spořitelna, a.s.)
6. IČO
00279927
7. Plátce daně z přidané hodnoty
DIČ: CZ00279927
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
8.2 Rozpočet
8.3 Rozpočty – Rozbor hospodaření
8.4 Rozpočty – Návrh závěrečného účtu
8.5 Rozpočty
8.6 Rozpočty – Návrh rozpočtu
Rozpočty – Návrh rozpočtu 2018
Rozpočty – Návrh rozpočtu 2019 – příjmy
Rozpočty – Návrh rozpočtu 2019 – výdaje
Rozpočty – Návrh rozpočtu 2020
Rozpočty – Návrh rozpočtu 2021
Rozpočty – Návrh rozpočtu DSO Technické služby Malá Haná
Rozpočty – Návrh rozpočtu obce 2022
Rozpočty – Návrh rozpočtu obce 2023
Rozpočty – Návrh rozpočtu obce 2024 – příjmy
Rozpočty – Návrh rozpočtu obce 2024 – výdaje
Rozpočty – Návrh rozpočtu obce 2024 – ZŠ a MŠ Benešov
Rozpočty – Návrh rozpočtu sociální fond 2022
Rozpočty – Návrh rozpočtu ZŠ a MŠ Benešov 1
Rozpočty – Návrh rozpočtu ZŠ a MŠ Benešov 2
8.7 Rozpočty – Návrh střednědobého výhledu
rozpočtu
Rozpočty – Návrh střednědobého výhledu rozpočtu DSO Technické služby Malá Haná
Rozpočty – Návrh střednědobého výhledu rozpočtu obce
Rozpočty – Návrh střednědobého výhledu rozpočtu obce 2022 – 2024
Rozpočty – Návrh střednědobého výhledu rozpočtu SF 2022
8.8 Rozpočty – Návrh závěrečného účtu
Rozpočty – Návrh závěrečného účtu za rok 2017
Rozpočty – Návrh závěrečného účtu za rok 2019
Rozpočty – Návrh závěrečného účtu 2022
8.9 Rozpočty – Rozbor hospodaření
Rozpočty – Rozvaha za rok 2017
8.10 Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření
Rok 2017:
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 1/2017
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 2/2017
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 3/2017
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 4/2017
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 5/2017
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 6/2017
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 7/2017
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 8/2017
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 9/2017
Rok 2018:
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č.1/2018
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 2/2018
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 3/2018
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 4/2018
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 5/2018
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 6/2018
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 7/2018
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 8/2018
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 9/2018
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 10/2018
Rok 2019:
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 1/2019
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 2/2019
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 3/2019
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 4/2019
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 5/2019
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 6/2019
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 7/2019
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 8/2019
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 9/2019
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č.10/2019
Rok 2020:
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 1/2020
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 2/2020
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 3/2020
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 4/2020
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 5/2020
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 6/2020
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 7/2020
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 8/2020
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 9/2020
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 10/2020
Rok 2021:
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 1/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 2/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 3/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 4/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 5/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 6/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 7/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 8/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 9/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 10/2021
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 11/2021
Rok 2022:
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 1/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 2/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 3/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 4/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 5/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 6/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 7/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 8/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 9/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 10/2022
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 11/2022
Rok 2023:
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 1/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 2/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 3/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 4/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 5/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 6/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 7/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 8/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 9/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 10–2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 11/2023
Rozpočty – Schválené rozpočtové opatření č. 12/2023
8.11 Rozpočty – Schválený rozpočet
Rozpočty – Schválený rozpočet – Příjmy
Rozpočty – Schválený rozpočet – Příjmy 1
Rozpočty – Schválený rozpočet – Příjmy 2
Rozpočty – Schválený rozpočet – sociální fond
Rozpočty – Schválený rozpočet – Výdaje
Rozpočty – Schválený rozpočet – Výdaje 1
Rozpočty – Schválený rozpočet – Výdaje 2
Rozpočty – Schválený rozpočet – Výdaje pokračování
Rozpočty – Schválený rozpočet 2020
Rozpočty – Schválený rozpočet 2021
Rozpočty – Schválený rozpočet 2022
Rozpočty – Schválený rozpočet 2024 – příjmy
Rozpočty – Schválený rozpočet 2024 – výdaje
Rozpočty – Schválený rozpočet ZŠ a MŠ Benešov
8.12 Rozpočty – Schválený střednědobý výhled
rozpočtu
Rozpočty – Schválený střednědobý výhled rozpočtu 2019–2022
Rozpočty – Schválený střednědobý výhled rozpočtu 2022–2024
Rozpočty – Schválený střednědobý výhled rozpočtu 2025–2027
Rozpočty – Schválený střednědobý výhled rozpočtu sociálního fondu
8.13 Rozpočty – Schválený závěrečný účet
Rozpočty – Schválený závěrečný účet 2018
Rozpočty – Schválený závěrečný účet 2019
Rozpočty – Schválený závěrečný účet 2021
Rozpočty – Schválený závěrečný účet 2022
8.14 Rozpočty – Rozbor hospodaření
Rozpočty – účetní závěrka – ZŠ a MŠ Benešov
8.15 Rozpočty – Návrh závěrečného účtu
Rozpočty – Výkaz FIN za rok 2017
8.16 Rozpočty – Rozbor hospodaření
Rozpočty – Výkaz zisku a ztráty za rok 2017
8.17 Rozpočty – Návrh
závěrečného účtu
9. Žádosti o informace
Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají:
- ústně – v kanceláři úřadu
- písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu: Obecní úřad Benešov, Benešov 122, 67953 Benešov
- e-mailem: info@benesov-u-boskovic.cz
- elektronickým podáním: info@benesov-u-boskovic.cz
- telefonicky na tel. čísle: 516467324
úřední hodiny:
Po 7.30 – 11.00, 12.30 – 17.00
St 7.30 – 11.00, 12.30 – 17.00
Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu
k informacím – přehled lhůt a termínů
Lhůty
Odkaz na zveřejněnou informaci – § 6 odst. l) – 7 dnů
Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace – §
14 odst. 5, písm. b) – 7 dnů
Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného
subjektu – § 14 odst.5, písm. c) – 7 dnů
Poskytnutí informace žadateli – § 14 odst. 5, písm. d) – 15 dnů
Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů – §
14 odst. 7) – 10 dnů
Rozhodnutí o odvolání – § 16 odst. 3) – 15 dnů
Upřesnění žádosti o informaci žadatele – § 14 odst. 5, písm.
a) – 30 dnů
Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti
způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst.
5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena
konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí
žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku
žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší
úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a
odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací – § 16a
odst. 3 – 30 dnů
Odvolání proti rozhodnutí – § 16 odst. 1) – 15 dnů
Termíny
Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový
přístup (§ 5 odst. 2) – od 1.1.2001
Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový
přístup (§ 5 odst. 3) – od 1. 1. 2002
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č.
106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Kdo může o informaci požádat
o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž
nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá
Kdo informaci poskytne
kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno
Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za
utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný
subjekt ji neposkytne.
Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické
osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními
předpisy, upravujícími jejich ochranu.
Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č.
513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012
Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem,
získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo
zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle
tohoto zákona neposkytne.
Další omezení práva na informace
Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům
povinného subjektu,
jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného
subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se
příprava ukončí rozhodnutím, nebo
jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo
Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti
nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením
„NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto
označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro
Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy
nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla
předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila,
že s poskytnutím informace souhlasí,
ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených
pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva
autorského.
Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění
úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti
prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se
na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před
zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne
pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho
činností.
Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
probíhajícím trestním řízení,
rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
plnění úkolů zpravodajských služeb
přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech
Nejvyššího kontrolního úřadu,
činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti
legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle
zákona o provádění mezinárodních sankcí.
Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva
autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen
„právo autorské“) , je-li v držení
provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto
vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy
podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle
knihovního zákona,
Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou
příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných
prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou
muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných
v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž
nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu
při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při
ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení
trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se
tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných
v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo
odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat
bezpečnost České republiky.
Jak se o informaci žádá
Žádost o poskytnutí informace se podává
ústně, tj osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem
provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických
komunikací.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo
nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za
dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Co musí písemná žádost obsahovat
označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č.
106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu
k informacím“, apod.), tj., že se žadatel domáhá poskytnutí informací
podle zákona č. 106/1999 Sb.
musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu
trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu
bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu
nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby,
adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která
žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická
adresa.
je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím
elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt
zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí
podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
musí z ní být patrno o jakou informaci se žádá.
neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust.
§ 14 odst. 5 zákona žádost a:
brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení
žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15,
vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost
doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího
doručení, žádost odloží,
v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace
je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve
lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil,
neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne
o odmítnutí žádosti,
v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti,
žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne
doručení žádosti žadateli,
Jaký bude postup povinného subjektu
Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve
lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen „rozhodnutí
o odmítnutí žádosti“), s výjimkou případů, kdy se žádost
odloží.
Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou
skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti
o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný
subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby
žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne
jejího doručení.
Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud
povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se
žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo
ode dne jejího doplnění.
Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví
pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve
lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních
rukou žadatele
proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to
nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá
odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí
žádosti
Kdo o odvolání rozhodne
o odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je
nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od
předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat
návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
10. Příjem podání a podnětů
Podatelna
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování
informací rozhoduje
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném
znění
(upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování
žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí
informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací).
zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb.,
o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve
znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém
podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém
podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související
zákony
(Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování
souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a
sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem).
zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
(upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných
celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají
působnost v oblasti veřejné správy).
zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební
zákon)
Platné obecně závazné vyhlášky
Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce zde
11.2 Vydané právní předpisy
Obec Benešov vydává m.j. obecně závazné vyhlášky, které mají povahu
právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují.
Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní
instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
Úřední deska, Sbírka právních předpisů
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených
s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka,
pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací,
přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo
zálohy.
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí
informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci
stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně
povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší
odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána
žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto
stížností.
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném
přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
13.2 Výhradní licence
V současné době nejsou pro Obec Benešov poskytnuty žádné výhradní
licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Poskytnuté informace
Popisy úkonů orgánu veřejné moci – životní situace
Služby veřejné správy na portal.gov.cz
Formuláře
Formuláře nejsou k dispozici.
Opravné prostředky
Co když orgán žádosti nevyhoví
Odvolání
Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat
odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí
žádosti.
O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu,
který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od
předložení odvolání povinným subjektem.
Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat
návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen
„stížnost“) může podat žadatel,
který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst.
7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a
nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti
vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo
s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti
s poskytováním informací.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a
nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný
záznam.
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst.
3,
uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo
§ 14 odst. 7.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem
nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud
v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne
požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá
rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla
předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář.
Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu.
Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je
podání učiněno.